X

Lumepuhur suveks seisma

18.12 2014 14:50

Kui te veel märganud pole, siis kevad on lõpuks käes ning tõenäoliselt lund me enam ei näe enne novembrit. Seoses sellega on kindlasti talvine abimees - lumepuhur, juba garaazi või kuurialla seisma lükatud.

Kui olete hooletu peremees, siis lükkasite oma truu masina ükskõikselt kuurinurka seisma. Sel juhul peate pöialt hoidma, et temast ka tuleval talvel veel tublit töölooma oleks.

678_31_611D_P6.jpg

Kui aga soovite lumepuhurit pikki aastaid muretult kasutada, peaksite tegema mõned väikesed, kuid olulised liigutused, enne kui masina suvepuhkusele jätate.

Õlivahetus on alati töö number üks, mis tuleks ära teha igal masinal, mida plaanitakse pikemaks ajaks hoiule panna. Asi on nimelt selles, et kasutatud õli muutub happeliseks ja see võib pikemal seismisel põhjustada masina sees korrodeerumist. Selle vältimiseks vahetage alati mootoriõli ära, enne kui seadme mitmeks kuuks garaaži lükkate.

Teine tähtis asi on kütus. Üldjuhul räägime lumepuhurite juures bensiinist. Bensiin, mida tanklates müüakse, ei ole ette nähtud pikka aega seisma. Seismine ei mõju kütusele hästi – see kaotab järk-järgult oma omadusi ja võib juhtuda, et bensiin ei ole enam võimeline korralikult plahvatama. Olen ise mitu korda pidanud tegelema tuttavate murega, et trimmer või muruniiduk ei käivitu kevadel. Aitab värske bensiini sissevalamisest ja mootor müriseb nagu ennemuiste.

Tanklabensiini teine, isegi halvem omadus on see, et pikemalt seistes võivad selles sisalduvad vaigud hakata settima. Sisepõlemismootorite juures kasutatavates karburaatorites on bensiini õigeks doseerimiseks ülipeened kanalid. Need kanalid ummistuvad mustusest väga kergesti. Kui tavaliselt aitab mustuse eemaldamiseks suruõhust või pesust, siis vaiku täis kanalit te enam puhtaks ei saa.

Võimalusi on kaks.

1) Keerate masinal bensiinikraani kinni ja lasete karburaatoril tühjaks käia, seejärel valate karburaatori täis stabilisaatorilisandiga kütust.

2) Teete viimase paagitäie stabilisaatoriga bensiini ja jätategi sellega masina seisma.

Ei saa garanteerida, et sellisel juhul karburaatoriga probleeme ei teki, aga kindlasti vähendate nii käitudes probleemide tõenäosust tublisti.

Bensiinijutu jätkuks ütlen veel, et ka bensiinipaak tuleks servani täis panna – see vähendab kondensatsiooniohtu ja hoiab omakorda ära korrosiooni teket paagis. Jällegi aga kordan, et kasutage kütusestabilisaatorit, sest tavalist tanklabensiini paaki jättes võite teha hoopis karuteene.

Kui õli vahetatud ja bensiinile stabilisaator lisatud, võiks kriitilise pilguga üle käia kõik liikuvad osad. Vaadake üle ka süüteküünal ja vahetage see vajaduse korral välja, samuti heitke pilk peale veorihmadele ja lumerootori labadele. Sest igal aastal tuleb talv ootamatult ja siis pole enam aega raisata lumepuhuri elluäratamisele – siis peab masin olema juba täies valmiduses.

Tuletan meelde vanasõna: rege rauta suvel, vankrit paranda talvel. Nii et kui vähegi võimalik, tehke enda elu kergemaks ja hoolitsege oma masina eest. Kindlasti praegu aiatehnikakeskustes veel järjekordi pole ja seepärast soovitan enne muruniitmishooaega viia koos niidukiga hooldusesse ka lumepuhur. Saate kaks kärbest ühe hoobiga ja võite olla rahulikud – te olete ka tulevaks talveks valmis.

 
Küsi spetsialistilt
Ära vajuta