X

Millise mootoriga murutraktorit eelistada?

10.12 2014 14:09

2013-03-05 11:57:10

Murutraktoritel kasutatakse tänapäeval kõige enam kolme suure tootja mootoreid. Vaadakem lähemalt, miks üks või teine on hea ning mispärast näiteks Kawasaki mootoriga traktorite eest tuleb rohkem raha välja käia.

13.5_briggs-300x300.jpg

Briggs&Stratton – tegemist on väga pika ajaloo ning väga laialt tuntud USA kaubamärgiga. Briggsi mootoreid kasutatakse nii väikestel lükatavatel niidukitel (kuulus 3,5HP mootor) kui ka murutraktoritel. Muruniidukite mootorid on tõestanud, et Briggsi mootorid kestavad ja kestavad. Tegemist on ühest küljest odavate mootoritega, mis teisest küljest on väga vastupidavad ja  „lollikindlad“. Muidugi päris lollikindlaid asju ei ole tõenäoliselt tehtud, seega tuleb tihti ette probleeme, mis on põhjustatud kasutajapoolsest hooletusest. Kas on unustatud õlitaset kontrollida või ei osata mootorit õigesti talvituma panna.

Plussid:

  • Briggs on tuntud oma töökindluse poolest
  • Mootorid on väga levinud ning varuosasid saab pea igast aiatehnikakauplusest
  • Mootorid on soodsad, muutes sedasi ka seadme odavamaks.

Miinused:

  • Mootori töömüra on konkurentidest mõnevõrra kõrgem.
  • Odavatel mootoritel paiskõlitus. See ei olegi otseselt miinus, aga seab piiranguid, kui soovite suurematel kallakutel niita.

Courage-15hp-300x225.jpg

Kohler nagu ka Briggs&Stratton, pärineb Ameerikast ning on seal väga usaldusväärne ja laialt levinud bränd. Erinevalt Briggsist on kõikidel Kohleri mootoritel õlipump ning täissurveõlitust. See on eriti kasulik just ebatasastel aladel niites, kus tuleb rünnata ka suurema kaldega pindu. Kohleri hääl on mahe ning selle üle on tootja ka ise uhke ning reklaamivad eraldi välja „low noise“ õhufiltrit. Kohleriga on üldiselt probleeme vähe. Suurimaks probleemiks oli mõnda aega tagasi mootorikaane poltide lahti põrumine vibratsiooniga. Ehkki 100% garantiid ei saa anda, peaks olema see nüüdseks juba lahendatud.

Kohleri juures on oluline kindlasti ka talvitumisel järgida eksperdi nõuannet – kütust mitte karburaatorisse jätta. Seda nimelt seetõttu, et karburaatori küljes olev magnetklapp võib seisvast kütusest eralduva vaigu toimel kinni jääda, mis tähendab u 100€ väljaminekut uue klapi näol.

Plussid:

  • Tuntud mootor oma maheda hääle ja täissurveõlitusega
  • Varuosasid liigub Eestis normaalselt ning hinnaklass sarnane Briggsi omadega
  • Mootori hinnad algavad natuke kõrgemalt võrreldes Briggsiga, aga seda tänu õlipumbaga mootoritele.

Miinused:

  • Kohleriga on olnud probleeme karteri purunemisega, seda ühesilindrilistel SV seeria mudelitel.
  • Kohleri varuosadel, mida kohapeal ei ole, võib tellimisaeg ulatuda mitme kuuni, kuniks USA-st vajalik detail saabub.

kawasaki-fh641v-300x225.jpg

Kawasaki on tänasel päeval endiselt turuliider just oma mootorite „legendaarse töökindluse“ poolest. Ja seda ilma irooniata. Kawasaki mootorit töötamas kuuldes saab ka kogenematu kõrv aru, et tegemist on sammuke kõvema asjaga. Jaapani tehnikast ei ole vist keegi midagi halba kuulnud, kui kõrvale jätta 90ndate Hondade kered, mis paberist tehtud ning soolatatud teedel pudedaks muutusid.

Kawasakiga on selline kummaline lugu, et probleemidest ja vigadest ma ei oskagi rääkida. Niipalju kui kokku puutunud olen, siis üldiselt probleeme ei ole esinenud. Kõige kummalisem juhus on mul olnud, kui 15hp V-Twin mootori silindrid ovaalseks kulusid. 

On olnud kulunud mootoreid või purunenud detaile, mis tingitud õlituse puudumisest, aga kvaliteedist tulenevaid vigu ei tea!

Suurimaks puuduseks on hinnad. Need on samuti kõrgemast klassist ning seetõttu ei leia Te ühtegi Kawasaki mootorit odavaotsa murutraktorite pealt.

Plussid:

  • Kõrge Jaapani kvaliteet.
  • Vähe või olematult probleeme.

Miinused:

  • Mootori hind kallis, mis teeb ka seadme hinna kallimaks.
  • Varuosade hinnad samuti kõrged, enamasti tuleb varuosad spetsiaalselt tellida.

Uudised

Kõik Uudised
 
Küsi spetsialistilt
Ära vajuta