X

Mine palun käima...

10.12 2014 14:04

Kindlasti olete neid sõnu peast korduvalt läbi lasknud, kui murutraktorit või hekilõikurit enne tööd või isegi keset tööd enam käima ei saa. Milles siis probleem? Selles artiklis proovin välja pakkuda lihtsamad võtted, mis võibolla aitavad teil masina hädades selgusele jõuda.

NB! Artiklis esitatud nõuanded on järgimiseks ainult omal vastutusel. Kui te ei ole endas kindel, viige palun masin remonditöökotta.

Käivitu (2).jpg

Alustame variandist A. 

Võtsite masina garaažist välja ja tegite kõik justkui õigesti, aga mootor ei käivitu. Milles võib viga olla ja mida tasub vaadata?

Esimene lihtne asi, mille peale väga tihti ei tuldagi, on see, et peale bensiini olemasolu tuleks kontrollida õlitaset. Paljud tänapäevased mootorid on varustatud õlitaseme anduriga, mis ei luba mootoril käima minna, kui õli mootoris ei ole.

Teiseks võtke küünal välja ja vaadake, kas see on kuiv või märg ja kas haiseb bensiini järele. Kui küünal on kuiv, siis proovige kontrollida selle sädet. (Lugege siit, kuidas kontrollida sädet.) Kui säde on olemas, keerake küünal tagasi peale. Järgmiseks eemaldage õhufilter ja valage korgitäis bensiini õhufiltri august sisse. Proovige uuesti käivitada. Kui nüüd läheb mootor käima ja natukese aja pärast sureb uuesti välja, siis võib öelda, et millegipärast ei jõua bensiin paagist karburaatorisse.

Kui aga mootor käivitub ja jääb tööle, siis võib see tähendada, et tooreklapp ei sulgunud piisavalt või bensiinivoolikus oli õhumull või lihtsalt polnud piisavalt bensiini karburaatorisse veel jõudnud.

Kui mootor ei käivitu ikkagi korralikult – võibolla see turtsub ja plärtsub –, võib tegemist olla klapijaotuse häirega, mida peaks üle vaatama õppinud inimene.

Läheme edasi variandi B juurde. 

Saite masina käima, kuid keset tööd jääb kallis riist järsku seisma. Kui tegemist on neljataktilise mootoriga, soovitan jällegi vaadata õlitaset – eriti siis, kui mootor küll käivitub, aga sureb ikka ja jälle välja. See on iseloomulik käitumine õlianduriga mootorile, millel on õlinorm piiri peal. Mootori käivitudes paisatakse õli mootoris ringi ja karteris (kus asub andur) jääb tase liiga madalaks, mille peale mootor jääbki seisma. Mõni hetk seisnud, jõuab õli taas alla valguda ja mootor käivitub uuesti, aga jällegi vaid hetkeks.

Teine võimalus on see, et masin käivitub hästi ja töötab normaalselt, aga kui mootor on juba piisavalt kuumaks läinud, sureb välja. Lasete sel seista 20 või ka 40 minutit ja käivitate uuesti, kuid oh häda – varsti jääb jälle seisma. See viitab süütepooli veale – kuumenedes süütepool paisub ja lõpetab töö. Nüüd tuleks masin viia remonditöökotta, sest süütepool ei ole väga odav asi ja ehku peale seda osta ei maksa.

Muidugi kehtivad variandi A juures välja toodud nipid ka variandi B juures, kui masin on käigu pealt seisma jäänud. On olnud ka juhuseid, kus peaaegu uus mootor ei käivitu seetõttu, et küünal oli praak. Esimesed paar tundi töötas muretult ja siis oli vaikus. Soovitan tõsisematel tehnikainimestel varuküünal kodus riiulis hoida.

Kõik muud juhtumid, kui masin ei käivitu, võivad olla juba keerukamad. Raha kokkuhoiu mõttes soovitan teil viia masina spetsialisti juurde, sest ise leiutades võite teha endale karuteene ning lõpuks jõuate ikka remonditöökotta.

Uudised

Kõik Uudised
 
Küsi spetsialistilt
Ära vajuta